آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
تعریف: نورپردازی رامبراند چیست؟عکاسی پرتره مودی یا احساسی
«یا بهتر اینکه بگوییم، چیدمان (setup) نورپردازی رامبراند (Rembrandt lighting) چگونه ایجاد می شود؟
 
رامبراند، یکتا از پنج چیدمان نورپردازی اولیه (basic) است که در عکاسی پرتره استودیویی به کار می روند. چهار تای دیگر، گسترده، کوتاه، جداکننده و اجازه ای هستند. دو چیز هستند که نورپردازی رامبراند را می سازند: یک روشنایی روی نیمی از چهره سوژه و یک سه گوش روشنایی روی سمت سایه دار چهره او. در ابتدایی ترین فرم برای برپایی چیدمان نورپردازی رامبراند، شما به یک منبع نور، مثل روشنایی فلاش یا پنجره احتیاج دارید که باید با زاویه ۴۵ درجه به جستار بتابد و کمی بالاتر از سطح چشم او قرار گیرد. این منبع روشنایی تکی معمولا با یک رفلکتور یا منبع روشنایی دوم که با گوشه تقریبی ۴۵ درجه به سمت سایه دار صورت می تابد همراه می شود. اگر منبع نور دومی اضافه نمودید، باید روی توان نصف یا ۱/۲ نور اصلی (که روشنایی کلیدی key light نامیده می شود) تنظیم گردد. در تصویر بالا، چیدمان نورپردازی رامبراند با نور پنجره را تماشا می نمایید».آتلیه کودک
عکاسی پرتره مودی یا احساسی
 عکس پرتره ناچیز نور (low key) گرفته شده با نورپردازی رامبراند – به مثلث روشنایی ایجاد شده بر روی گونه در سمت سایه دار چهره مُدل توجه نمایید
 
۳اهمیت توزیع نور – با یک دیفیوزر یا پارچه نازک روشنایی را پخش کنید
پخش کننده نور (دیفیوزر)، روشنایی را از میان یک مونث شفاف عبور می دهد تا نور به جای این که از یک منبع متمرکز بیاید، توزیع شود. روشنایی پس از پخش شدن به طور نرم تر به جستار می رسد، برآیند اینکه دیفیوزر، سختی نور پخش نشده را از بین می برد.
 
می نا استدلال کرد که در یک روز ابری، روشنایی طبیعی که از یک پنجره می تابد، بدست ابرهای بزرگ در آسمان دیفیوز یا توزیع شده است. من این را قبول دارم. اما، اگر امکان توزیع نور را دارید، من هنوز هم توصیه می کنم که این پیشه را سپریدن دهید. در یک روز آفتابی که در آن روشنایی قوی است، دیفیوز کردن یا پخش کردن روشنایی کاملا بایسته است.
 
در عکس بالا، روشنایی پنجره در زیر پوشیده شده و در بالا با یک پارچه نازک پوشانده شده است، برآیند اینکه به عنوان یک دیفیوزر عمل می کند. من از تجربه بیش از یک دهه عکاسی، تفاوت بین نور توزیع شده و پخش نشده را یاد گرفته ام، و اولی بی گمان برای پوست نرم تر و بهتر است.
به طور کلی، توزیع یا دیفیوز کردن نور عاملی است که به دستیابی به پرتره های حالت داری که قصد من در این جلسه عکاسی بود، کمک می کند.
 شما می توانید یک دیفیوزر خریداری کنید – یک پنل پخش کننده (diffusion panel) یا سطح نیمه شفافی در تو بیشتر رفلکتورهای ۵ کاره هم هستی دارد – یا می توانید از یک پارچه سفید نازک به عنوان دیفیوزر استفاده کرده، آن را جلوی منبع روشنایی پیمان داده، و نور را نرم یا پخش نمایید.
منبع:
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: